Zajmujesz się produkcją kosmetyków? W takim razie z pewnością wiesz, że jesteś zobowiązany do poinformowania ich użytkowników o cechach swoich wyrobów. Wszystkie niezbędne informacje powinny być naniesione na opakowanie produktowe. Prawidłowe oznakowanie kosmetyków, czyli etykietowanie opakowań wpływa na decyzje zakupowe konsumentów – jest to więc bez wątpienia obszar, na który warto zwrócić szczególną uwagę. Co musisz wiedzieć na temat etykietowania w branży kosmetycznej? Czytaj dalej i dowiedz się, jak uprościć ten proces w swoim zakładzie.
Znaczenie etykiet w branży kosmetycznej
Konsumenci kupują świadomie. To oznacza, że zanim wrzucą towar do koszyka, dokładnie analizują udostępnione o nim na opakowaniu informacje. Branża kosmetyczna to jedna z najbardziej wymagających gałęzi przemysłu, jeśli chodzi o przygotowanie etykiet produktowych. Poza funkcją informacyjną, o której przeczytasz w dalszej części artykułu, oznaczenia odgrywają też bardzo ważną rolę estetyczną. Ich zadaniem jest przyciągnięcie wzroku potencjalnego klienta i zachęcenie go do wybrania właśnie Twojego wyrobu. Etykiety na kosmetykach mogą poprawić walory wizualne opakowania, nadać mu atrakcyjny charakter i wzbudzić zainteresowanie konsumenta.
Co powinno znaleźć się na etykiecie kosmetyku?
Jak wspomnieliśmy wyżej, etykiety w branży kosmetycznej pełnią też funkcję informacyjną. W tym aspekcie muszą być zgodne z regulacjami zawartymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE). W myśl tego dokumentu firmy kosmetyczne i inne podmioty odpowiedzialne za wprowadzanie wyrobu kosmetycznego na rynek są zobowiązane do umieszczania na swoich produktach odpowiednich etykiet. Oznakowanie kosmetyku powinno być:
– czytelne,
– widoczne,
– nieusuwalne.
Każdy kosmetyk musi mieć na etykiecie następujące informacje:
– personalia osoby odpowiedzialnej – imię, nazwisko i adres,
– nazwa kraju pochodzenia – w przypadku importowanych produktów,
– zawartość nominalna w momencie pakowania,
– data przydatności do zużycia,
– funkcja preparatu,
– numer partii, który pozwala na identyfikację produktu,
– wykaz szczególnych środków ostrożności,
– opis składu – nazwy substancji muszą być zgodne z INCI, czyli Międzynarodowym Nazewnictwem Składników Kosmetycznych.
Producent jest też zobowiązany do umieszczenia na etykiecie określonych znaków graficznych.
Etykietowanie opakowań w branży kosmetycznej – jak skutecznie znakować produkty?
Wiesz już, jakie informacje muszą być obowiązkowo zawarte na etykiecie. Musisz jednak przemyśleć, jaki sposób etykietowania opakowań będzie dla Twojej firmy optymalny. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest wyposażenie swojej linii produkcyjnej w profesjonalne urządzenia, czyli etykieciarki przemysłowe. Niezależnie od sposobu konfekcjonowania Twoich produktów, odpowiednio dobrana etykieciarka sprawi, że oznaczysz swoje wyroby zgodnie z obowiązującymi w branży standardami.
Jak wybrać etykieciarkę do swojej firmy?
Etykietowanie opakowań to proces. To od wyboru odpowiedniej etykieciarki zależy, w jaki sposób będzie on przebiegał w Twojej firmie. Właściwie dopasowana do potrzeb przedsiębiorstwa pozwala na pełną automatyzację, a tym samym optymalizację i usprawnienie produkcji. Niezależnie od wielkości Twojego przedsiębiorstwa, zdecydowanie warto wziąć pod uwagę tę maszynę. Obecne na rynku etykieciarki to zaawansowane technologicznie rozwiązania, wzbogacone o liczne funkcje dodatkowe, które ułatwią pracę Twojego zakładu. Jak wybrać etykieciarkę? Wyodrębniliśmy kilka kryteriów, które pomogą Ci podjąć właściwą decyzję.
Uniwersalność
Kosmetyki produkuje się w opakowaniach o różnych kształtach i pojemnościach. Opakowania są zróżnicowane także pod względem materiałów, z jakich zostały wykonane. Właśnie dlatego bez wątpienia potrzebujesz urządzenia o uniwersalnym charakterze, które oferuje etykietowanie opakowań cylindrycznych, a także obustronnie spłaszczonych. Najlepiej, by wybrane przez Ciebie urządzenie miało możliwość szybkiej wymiany elementów formatowych, dzięki czemu przezbrojenie trwa jedynie kilka minut i nie zatrzymuje pracy Twojego zakładu. Maszyna powinna umożliwić też nanoszenie oznaczeń na każdy typ materiału, z jakiego zostały wykonane dostępne w Twojej produkcji opakowania.
Wydajność
Jednym z najważniejszych parametrów, na podstawie których należy wybrać etykieciarkę, jest jej wydajność. Niektóre modele automatyczne działają szybko i precyzyjnie – mogą etykietować nawet 6000 opakowań na godzinę. Nie da się jednak ukryć, że nad całym procesem znakowania powinien czuwać przeszkolony pracownik. Jego zadaniem jest bieżąca kontrola pracy urządzenia. Co ważne, etykieciarka nie powinna też nastręczać operatorom trudności przy obsłudze.
Doskonała jakość
O funkcjonalności i użyteczności etykieciarki świadczy jakość jej komponentów. Etykieciarka ma być odporna na trudne warunki, jakie panują w zakładzie produkcyjnym i nie może zaskakiwać awaryjnością. Właśnie dlatego warto wybierać maszyny u renomowanego producenta.
Prawidłowo dopasowana do charakteru produkcji kosmetyków etykieciarka bez wątpienia podniesie efektywność procesu znakowania. We współczesnych przedsiębiorstwach, które pretendują do bycia liderami w branży, etykietowanie opakowań innowacyjnymi etykieciarkami powinno być standardem. Poszukujesz niezawodnej maszyny do swojego zakładu? Zapoznaj się z naszą ofertą. Chętnie pomożemy Ci dopasować urządzenie do potrzeb Twojego biznesu.