Cały proces konfekcjonowania produktu jest ważny, jednak na szczególną uwagę zasługuje etykietowanie pojemników – na sklepowe półki mogą bowiem trafić wyłącznie prawidłowo zaetykietowane butelki. Dlaczego tak jest? Jak wykorzystać tę wiedzę, by wybrać możliwie najlepszy sprzęt, umożliwiający realizację tego zadania?
Co sprawia, że etykietowanie butelek odgrywa tak dużą rolę?
Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu i na półkach stoi mnóstwo butelek – ale nie są podpisane. Widzisz kolorowe płyny wewnątrz, jednak nie wiesz, czym one są i jakie jest ich przeznaczenie. Etykietowanie butelek jest więc niezwykle istotnym elementem konfekcjonowania. Jakie szanse stwarza?
Wyróżnij się spośród konkurencji
Choć wielu może gorąco zaprzeczać, pierwsze wrażenie jest niezwykle istotne. Jest to prawdą zarówno w kontekście ludzi, jak i produktów – klient nieraz podejmie decyzję o jakości konkretnego wyrobu nie w oparciu o jego smak lub działanie, ale jedynie przyglądając się opakowaniu. Jeśli chcesz, aby wybrał właśnie Twój produkt z półki pełnej zamienników proponowanych przez konkurencję, musi przyciągać wzrok – a to natomiast najefektywniej można zrealizować przy pomocy dobrze zaprojektowanej etykiety.
Przekaż niezbędne informacje
Oczywiście nadrzędną z funkcji etykiety jest funkcja informacyjna – produkt, o którym niewiele da się napisać, z pewnością nie będzie cieszył się popularnością. Poza elementem rozpoznawczym, czyli nazwą muszą znaleźć się na nim inne niezbędne informacje – choćby dane producenta, czy w przypadku kosmetyków oraz pożywienia – skład; ponadto dodatkowe jak np. wartości odżywcze. Oczywiście, można pokusić się o naniesienie części z nich bezpośrednio na opakowanie (jak to zwykle dzieje się z datą ważności), jednak w tej formie nie byłyby czytelne i z pewnością w większości przypadków nie wyglądałyby estetycznie.
Zrób krok w stronę klienta
Każdy produkt kierowany jest dla konkretnej grupy odbiorców. Warto więc sobie tę grupę wyobrazić – na podstawie tej wizualizacji możesz bowiem nadać etykiecie pewne cechy, m.in. paletę barw i schemat obrazów, które mogą konkretnego klienta potencjalnie zainteresować. Stosując różne etykiety do różnych wariantów produktu osiągniesz wyższą skuteczność sprzedaży, niż trzymając się jednej, generycznej nalepki.
Jakie cechy powinna mieć dobra etykieciarka?
Aby możliwie sprawnie spełniać swoją rolę, maszyna umożliwiająca etykietowanie butelek musi posiadać pewne konkretne funkcje. Na co warto zwrócić uwagę?
Obsługa różnych typów opakowań
Nawet jeśli produkujesz obecnie tylko jeden typ produktów – w jednym rodzaju opakowań – z pewnością z czasem będziesz chciał rozwinąć zakład lub wprowadzić jakieś zachęcające klienta urozmaicenia. Warto zatem zatroszczyć się, by etykieciarka potrafiła obsłużyć podstawowe kształty butelek – okrągłe, płaskie i stożkowe. Szczególną uwagę zwróć na sposób, w jaki się ją przezbraja – szkoda bowiem czasu na mozolne rozbiórki; zdecydowanie lepiej sprawdzą się szybkowymienne elementy formatowe, w jakie wyposażamy nasze maszyny.
Etykietowanie butelek w wybranym rozmiarze
Ponieważ ten sam produkt można sprzedać w opakowaniach różnej wielkości, etykieciarka powinna radzić sobie również z większymi rozmiarami etykiet. Oferowane przez nas urządzenia (Medo oraz Kedo Medo) poradzą sobie z etykietami wysokimi nawet na 24 cm. Ponadto możliwe jest wzbogacenie etykieciarki o system wizyjny, by nalepiała je w wybranym miejscu opakowania.
Etykietowanie miksów
Systemy wizyjne to jednak coś więcej. Możliwe jest doposażenie maszyny etykietującej w układ rozpoznający rodzaj produktu po kolorze zamknięcia. W takiej konfiguracji na taśmie mogą znajdować się niesegregowane miksy, a urządzenie zapewni przydział odpowiednich etykiet, zależnie od wykrytego wariantu.
Wydajność
Oczywiście jednym z najważniejszych parametrów maszyny jest jej wydajność. Nasze pozwalają na etykietowanie butelek z prędkością do 3000 sztuk na godzinę (Medo) lub do 6000 sztuk na godzinę (Kedo Medo), dzięki czemu nie musisz obawiać się o przestoje na linii, jeśli etykieciarka zostanie użyta jako jeden z jej modułów.